نقاشی فرشته        پتینه دیزاین. 09120131557

نقاشی فرشته پتینه دیزاین. 09120131557

شرکت IDQ در دوحه قطر و تهران به مدیریت پروفسور مهران مکبری و همکاری محمد الشیبه در قطر 2018 میلادی تاسیس و بواسطه اعتبار این کشور در کشورهای مختلف کار اجرایی داشته و دارد . تهران نیز از جمله آنهاست.

محل لوگو

فرشته سقف لابی


فرشته سقف لابی

سقف فرشته لابی رنگ روغن

 

فرشته‌ای که من نقاشی می‌کنم موجودی زیبا و الهی است که با بال‌های باز و لبخندی ملایم بر لبانش در مقابل سقف می‌درخشد. لباس سفیدش دور او پوشیده شده و مانند رشته های تار عنکبوت درخشان از دیوارها پایین می آید. پرتوهای نوری که از پوست او منعکس می‌شود، هاله‌ای درخشان در اطراف سر او ایجاد می‌کند که به بیرون تابش می‌کند و اتاق را در هاله‌ای اثیری خود غوطه‌ور می‌کند. او با چشمانی آگاه به سمت پایین به من نگاه می کند و در حالی که من برای هر ضربه او تلاش می کنم، به من نگاه می کند. خورشید از پرهای درخشان او منعکس می شود و آسمان پس زمینه ای را پشت سر او ترسیم می کند. او در دست راستش یک گوی سفید بزرگ و درخشان دارد که نور ساطع شده از آن به کل اتاق می ریزد. این نقاشی بیانی از قدرت و آرامش آسمانی است که وقتی لحظه‌ای را به یاد شادی و لطفی که در دنیای اطراف ما وجود دارد، من را پر می‌کند. در هر ضربه قلم مو، امیدوارم بتوانم آن احساس را برای دیگران تسخیر کنم و برانگیزم، و آنها را تشویق کنم که از شگفتی هایی که در اطراف ما وجود دارد، قدردانی کنند.

 

به نظر می رسید که دیوارهای اتاق با نور سفید ملایمی زنده شده بودند. بالای آن ها تابلوی باشکوهی از فرشته ای آویزان بود که بر فراز شهری جادویی اوج می گرفت. بال‌هایش به‌صورت قوس‌هایی برازنده گسترده شده‌اند که انگار نور خورشید را می‌گیرد و آن را در سراسر اتاق می‌تاباند. ردای سفیدش پشت سرش ریخته بود و تقریباً شبیه هاله بود. لبخندی آرام بر لب داشت و چشمان زمردیش در نور برق می زد. اتاق مملو از آرامشی اثیری به نظر می رسید، تقریباً انگار فرشته با حضور او فضا را برکت داده است. به هر طرف که نگاه می‌کرد، می‌توانست جزئیات پیچیده‌ای را از شاخه‌های ظریف درختان شهر تا چهره‌های کوچکی که صحنه را پر می‌کرد، ببینند. این لحظه ای عالی بود که در یک نقاشی جاودانه ثبت شده بود که برای همیشه روی سقف اتاق یخ زده بود.

 

پروفسور مهران

برای فرشته لابی از آنجا که تعداد ساکنین در مجتمع‌ها و برج‌ها زیاد است و رفت‌وآمدهای زیادی در آنجا صورت می‌گیرد بسیار ضروری و الزامی هست، این قسمت از لابی شامل یک یا چند موتیف یا تابلوی نقاشی لاکچری هست که برای تمام لابی هایی که پتانسیل اجرای نقاشی رد دارند الزامی است که برای برقراری ارتباط با بیننده مهم است .

قسمت نشیمن، محیطی از لابی است که با قرار دادن ترکیبی  صندلی و میز، شبیه اتاق‌نشیمن، به نشستن افراد اختصاص می‌یابد. در واقع طبق اصول برج‌ها و مجتمع‌ها،طراحی دیزاین و اجرا می‌شود  البته شخصی که به عنوان هنرمند عهده گیرنده پروژه است باید متخصص این کار باشد مانند مهران مکبری که در دبی ،قطر ، ترکیه و المان مدت زمان زیادی را در لابی ها برای مقامات و ریاست جمهوریهاخدمات هنری زیادی انجام داده است .

طبیعتا نیاز به وجود لوازم دکوری برای انجام کارهایی که ذکر شد و همچنین بهره‌مندی مطلوب از فضا، شرایط ساختاری اصولی و ظاهری مطلوب ضروری است. در صورتی که تمام این موارد با اصول دکوراسیون و اساسی انجام شود، هم از لحاظ اقتصادی برای ساکنین به صرفه خواهد بود و هم فضا زیبا و دلپذیرتر خواهد بود.

هنر لابی یکی از مسایلی که در لابی باید به آن توجه زیادی شود، کف است. چون لابی محل عبور و مرور همه افراد ساکن و مراجعه‌کننده‌هاست، محکم بودن کف از جمله ضروریات یک پوشش است. درمیان همه کفپوش‌ها، سنگ بهترین انتخاب است. چون هم در مقابل ضربه‌هایی که از اسباب‌کشی و حمل بار ایجاد می‌شود، صدمه نمی‌بیند و هم به راحتی تمیز می‌شود. نکته قابل توجه این که در فضاهایی که وسعت آن‌ها زیاد است از سنگ ضعیف استفاده نکنیم چون اثر کفش افراد و غبارهای موجود   لکه‌ها و خرابه‌هایی را روی سطح سنگ ایجاد می‌کند و ظاهری کثیف پدید می‌آورد و دیگر این که از کفپوش‌هایی مثل فرش‌های ماشینی، هنری و نقاشیهای معروف گلیم و گبه و مانند این‌ها استفاده نکنیم چون دائم در حال لیز خوردن و جابجا شدن می‌باشد و توجه نباید از روی تابلوهای دیوار و سقف به زمین معطوف شود 

  انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 54

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

Doha salwaroad 375 number +97466433217

اجرای پتینه نقاشی فرشته طراحی و دیزاین داخلی شرکت بین المللی IDQ Design قطر در تهران . شماره ثبت شرکت در دوحه 123341

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما